Ceļošana ar aviotransportu –lietas, kas būtu jāņem vērā

Ja pirms 5. vai 10 gadiem, tikai retais bija izjutis kā tas ir, lidot ar lidmašīnu, tad mūsdienās teju katrs otrais to kaut vienu reizi ir piedzīvojis. Aviotransportam paliekot advancētākam un drošākam, mainās arī lidostu un aviosabiedrību prasības, attiecībā pret pasažieriem. Mūsdienās, lidostas ir tik ļoti noslogotas, ka aizņemtākās no tām uzņem jaunas lidmašīnas ik pēc 5.minūtēm.

Tāpēc arī ir saprotams, kāpēc bieži vien lidostās valda kņada un lidostas personāls reizēm rāda ne to priecīgāko un laipnāko seju. Ir jābūt saprotošiem. Iedomājaties, ja dienā teju tūkstotis cilvēku nāktu jums klāt un jautātu visdažādākos jautājums, kas ir gan saistīti ar jūsu darbu, gan arī nav.

Lai izvairītos no negaidītiem ceļa biedriem un uzmācīgiem viesiem, ja nākamais lidojums ir paredzēts pēc vairākām stundām, ieteicams atrast kādu klusāku un nomaļāku stūrīti, kurā nobāzēties, hurtige lån. Šādos gadījumos lieliski palīdz lasāmviela vai austiņas. Tādējādi jūs apkārtējiem signalizēsiet, ka esat aizņemts/aizņemta ar savām lietām un, vismaz pagaidām, nevēlaties citu kompāniju.

Pretēji nupat teiktajam, ja tomēr meklējat pēc ceļojuma biedra, ieteicams atrast kādu ērtāku vietu kādā no lidostā esošajām kafejnīcām. Cilvēkos, it īpaši latviešos, radies maldīgs priekšstats par to, ka apkārtējie ceļotāji ir uzmācīgi. Nepavisam ne. Internetā atrodami tūkstošiem stāsti par to, kā divi ceļotāji nejauši sastapušies kādā no lidostām un beigu beigās pavadījuši kopā neaizmirstamu un elpu aizraujošu ceļojumu. Tāpēc nevajag baidīties un uzrunāt citus. Jo tu nekad nevari zināt, kā jūsu saruna un nejaušā tikšanās var izvērsties.

Ejot cauri drošības kontrolei, ja redziet, ka kāds ceļotājs steidzas, esiet laipni un laidiet cilvēku sev priekšā. Mēs nekad nevaram zināt, kad nonāksim līdzīgā situācijā, kad līdz ilgi gaidītajam lidojumam atlikušas vien pārdesmit minūtes, bet jūs vēl jo projām stāvat drošības kontroles rindā. Ir piedzīvoti un redzēti vairāki gadījumi, kad šādi aizmāršīgie ceļotāji traucas garām citiem. Tādos gadījumos, pasmaidiet, laidiet cilvēku sev priekšā un ceriet, ka arī viņš paspēs uz savu izraudzīto galamērķi.

Palīdziet garām gājējiem. Bieži vien lidostās var manīt izbrīnītus ceļotājus, vērojam lielos ielidošanas un izlidošanas ekrānus. Visticamāk, viņiem gaidāmais lidojums ir pirmais, kas izskaidro izbrīnīto un nedaudz noraizējušos seju. Mums katram pienāk pirmā reize, atrodoties lidostā un uztraucoties teju par katru sīkumu. Vai esmu pie pareizajiem vārtiem? Vai ar manu bagāžu viss ir kārtībā? Vai neesmu nokavējis/nokavējusi lidojumu? Šie, un daudzi citi jautājumi nomāc ik katra jaunā ceļotāja prātus un sms lån trods rki. Tāpēc būsim saprotoši. Ja manāt šādus cilvēkus, pieejat klāt un vaicājat, vai nav nepieciešama palīdzība. Tikai šādā veidā mēs varam pasauli padarīt labāku un cilvēkus, vienu pret otru – laipnākus.

Tie, kuriem sanācis ceļot daudz biežāk, augstāk minētos punktus un ieteikumus itin labi sapratīs. Ne velti ir teiciens “dari citiem labu un labs tiks darīts arī tev”. Tāpēc veidosim ceļotāju sabiedrību kulturālu un saprotošu. Palīdzēsim un respektēsim viens otru!