Ceļošana ar lidmašīnu – interesanti fakti, kurus jūs nebūsiet dzirdējuši

Lidmašīnas mūsu dzīvē ir ienākušas straujiem soļiem. Ja pirms gadiem desmit, tas bija tikai bagātnieku un luksusa transporta veids, ar kuru lemts bija ceļot tikai retajam, tad mūsdienās, pateicoties cenām un plašajām iespējām, teju katram ir iespēja izbaudīt šo fantastisko pieredzi.

Lai paraudzītos uz lidojumu no pavisam cita skatupunkta, speciāli jums esam izveidojuši sarakstu ar interesantiem faktiem un lietām par un ap lidošanu. Cerams, ka informācija jums būs pavisam jauna un interesanta. Tad nu, sāksim!

  • Vai jūs zinājāt, ka katru dienu pasaulē kursē teju 90 tūkstoši lidojumu?
  • Kaut arī lidojuma laikā lidmašīnu vada auto-pilots, pašiem pilotiem kategoriski ir aizliegts baudīt atpūtu, skatoties filmas vai lasot avīzi, vai sēžot savos telefonos. Vēl jo vairāk, to visu fiksē un iemūžina speciālas kameras pilotu telpā.
  • Teju katru dienu vismaz vienai lidmašīnai iesper zibens. Taču uztraukumam nav pamata – pateicoties mūsdienu mehāniķiem un inženieriem, zibens spēriens visai viegli tiek izvadīts caur lidmašīnu un pašam lidaparātam netiek nodarīts nekāds ļaunums.
  • Visbiežāk aviokatastrofas notiek trešās pasaules valstīs, kā piemēram Dienvidamerika, Āzija un Āfrika.
  • 1972.gadā notika kāda lidmašīnas katastrofa, kuras rezultātā no aptuveni 10km augstuma izkrita viena no stjuartēm. Interesanti un neticami, ka tieši šī stjuarte bija vienīgais cilvēks, kas izdzīvoja šajā katastrofā.
  • Tiem, kuri sēdvietas izvēlas tuvāk pie avārijas izejām, domājot, ka tās ir visdrošākās, nu nāksies vilties. Kāds pētījums vēsta, ka patiesībā nav tādu visdrošāko sēdvietu lidmašīnā. Vēl jo vairāk, statistika liecina, ka pēdējās sēdvietas un sēdvietas, kuras atrodas pa vidu, esot izglābušas visvairāk dzīvību. Skaitliski, 30% nāves gadījumu ir attiecināmi uz lidmašīnas aizmugurējām sēdvietām, 32% uz sēdvietām, kuras atrodas vidū un 38% uz sēdvietām, kuras atrodas lidmašīnas priekšā.
  • Prestižākās aviosabiedrības savus darbiniekus lutina ar slepenām guļamistabām, kuras atrodas zem pasažieru kājām. Modernākajās un lielākajās lidmašīnās arvien biežāk tiek izbūvētas mazas, taču ērtas guļamistabas, kurās stjuartiem iespējams atlaisties, ja gaidāms garāks lidojums. Tāpēc nākamreiz, kad ar kājām sitīsiet kādu sen aizmirstu meldiņu padomājiet, vai zem jums apakšā saldā miegā neguļ kāds stjuarts.
  • Lidmašīnas riteņi ir izveidoti tā, lai spētu noturēt un nosēdināt kravu līdz pat 38.tonnām! Ja var ticēt statistikai, tad vidēji lidmašīna veic nosēšanos ar 280km/h lielu ātrumu. Lidmašīnas riepas spēj izturēt līdz 500 šādām nosēšanām, līdz tām atkal nepieciešams piepildīt gaisu. Lai saprastu, cik daudz atmosfēras tiek pildīts šajās riepās – līdz pat astoņām reizēm vairāk, nekā automašīnu riepās.
  • Jebkura ceļotāja prātā reiz ir ienākusi ideja – ja nu viens lidmašīnas spārns pārstāj darboties? Mēs jūs varam nomierināt – kā stāsta paši piloti un lidaparātu izgatavotāji, lidmašīnu ir itin viegli nosēdināt pat ja darbojas tikai viens tās spārns. Kā viņi to zina? Tāpat kā automašīnas tiek testētas, pirms tiek nododas tirgū, tāpat notiek arī ar lidmašīnām. Vairākos testos ticis pierādīts, ka, ja lidmašīnas kāds no spārniem pārstāj darboties, ir iespējams to nosēdināt uz zemes, nenodarot ļaunu ne pasažieriem, ne arī pašai lidmašīnai.

Ceram, ka jums patika šis raksts. Ja jums patika, lūdzu ziņojiet par to mums un arī turpmāk centīsimies jūs izklaidēt ar vēl šādiem interesantiem, ar faktiem saistītiem rakstiem.